امروز : شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵

روان شناسی رنگها در طراحی سایت

روان شناسی رنگها در طراحی سایت

 

آیا می دانستید که رنگ های گوناگون تاثیر متفاوتی بر رفتار انسان دارند؟ تا به حال دقت کرده اید که رستوران هایی مانند Mcdonald و Burger Kingg بسیار از رنگ های قرمز و زرد استفاده می کنند، اما دلیل آن چیست؟ بسیار ساده است، رنگ قرمز باعث افزایش اشتها می شود و رنگ زرد فرد را ترغیب به خرید یک محصول می کند. به راحتی می توان متوجه اهمیت دانش رنگ برای طراحی وب سایت ها و مسائل گوناگون شد. اما این علم توسط همه مردم مورد قبول نیست. در ادامه به تاثیر برخی رنگ ها بر رفتار مشتری و مصرف کننده خواهیم پرداخت.
رنگ قرمز: به عنوان محرک قوی ترین احساسات انسانی مانند زندگی و عشق. این رنگ همچنین می تواند نشانه گرما باشد.
رنگ سبز: سبز رنگ طبیعت و مواد ارگانیک می باشد، همچنین به انسان آرامش می دهد. رنگ سبز به مفهوم امنیت، رشد، هارمونی، ضد استرس، ثروت، شانس و مثبت اندیشی می باشد.
آبی: یکی از رنگ هایی که به شدت مورد استفاده است. این رنگ به مفهوم احترام و بهره وری می باشد. همچنین گفته می شود که این رنگ جلوی اشتها را می گیرد. شرکت طراحی سایت
صورتی: رنگ زنانگی، عشق و احساس همچنین گفته می شود که این رنگ آرامش بخش است.
بنفش: در طول تاریخ این رنگ به عنوان رنگ سلطنتی و قدرت و ثروت استفاده می شده است. اما دقت داشته باشید که برخی افراد به علت آنکه این رنگ در طبیعت بسیار کم دیده می شود، آن را به عنوان رنگ مصنوعی تلقی می کنند.
خاکستری: این رنگ بیشتر به عنوان رنگ خنثی استفاده می شد و به مفهوم سنت و جدیت می باشد. همچنین از این رنگ می توان به عنوان زمینه برای رنگ های قوی تر مانند قرمز و نارنجی استفاده کرد.
سفید: رنگ خلوص و پاکیزگی است. همچنین از این رنگ به عنوان رنگ جوانی استفاده می شود. همچنین در طراحی می توان از رنگ سفید به عنوان فضای خالی استفاده کرد.

 

 

آیا نیاز به هاست یا سرور یا دامنه دارید ؟ پس اینجا کلیک کنید

 

لینک کوتاه :http://sarvscript.ir/?p=1552